loading...

توریسم

هیچ دروازه دیگری وجود ندارد و باعث می شود دریای سرخ به عنوان یک دریای حاشیه ای نیمه محصور شناخته شود. در دریای سرخ، آب با یکی از بالاترین نرخ ها در جهان تبخیر می شود. مانند وان حمام در اتاق بخار، باید

پارمیدا بازدید : 3 یکشنبه 27 فروردین 1402 نظرات (0)

هیچ دروازه دیگری وجود ندارد و باعث می شود دریای سرخ به عنوان یک دریای حاشیه ای نیمه محصور شناخته شود. در دریای سرخ، آب با یکی از بالاترین نرخ ها در جهان تبخیر می شود. مانند وان حمام در اتاق بخار، باید آب را از شیر آب اضافه کنید تا سطح آب آن ثابت بماند. ایالات متحده و هلند از تلاش های جنگل سازمان ملل برای مقابله و جلوگیری از تهدیدات اقتصادی، زیست محیطی و انسانی ناشی از نفتکش امن یمن در منطقه دریای سرخ حمایت می کنند. 13 ژوئیه - سخنگوی ارتش حوثی ها گفت که نیروهای حوثی یمن یک تاسیسات نفتی بزرگ در شهر جیزان در جنوب عربستان سعودی را در حملات پهپادی و موشکی هدف قرار دادند.

کارگروه جدید منعکس کننده علاقه فزاینده بین المللی به ... ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی اعلام کرد که دو قایق مملو از مواد منفجره را در جنوب دریای سرخ که توسط جنبش حوثی‌های وابسته به ایران یمن از استان الحدیده یمن پرتاب شده بود، رهگیری و منهدم کرده است. بریتانیکا صدمین سالگرد اصلاحیه نوزدهم را جشن می گیرد که بر حق رای ها و سیاستمداران تاریخ ساز تأکید می کند. مساحت آن 212800 کیلومتر مربع و جمعیت آن 1482053 نفر تخمین زده می شود. سودان مدعی است، اما آن را کنترل نمی کند، مثلث حلیب، منطقه ای که بین سودان و مصر مورد مناقشه است.

با این حال، در سال 2007، جزیره جبل الطیر در تنگه باب المندب به شدت فوران کرد. دو جزیره جدید در سال های 2011 و 2013 در مجمع الجزایر زبیر، زنجیره کوچکی از جزایر متعلق به یمن، تشکیل شد. اولین جزیره، جزیره شولان، در یک فوران در دسامبر 2011 پدیدار شد، جزیره دوم، جزیره جدید، در سپتامبر 2013 پدیدار شد. اگرچه این فقط یک پدیده محلی است، اما ممکن است با گذشت زمان تشدید شود و تأثیر عمیقی بر صنعت ماهیگیری بگذارد. باد نیروی محرکه در دریای سرخ برای انتقال مواد به عنوان تعلیق یا به عنوان بار بستر است.

اما ما چیزهای زیادی در مورد رویدادهای جت باد که باعث ناپدید شدن آن در زمستان می شود، آموخته ایم. کوه های کنار سواحل دریای سرخ به طریق دیگری بر بادها تأثیر می گذارند. گاهی بادها از یکی از این سوراخ ها می گذرند و از تونل عبور می کنند. مطالعات پیشگام در مورد بادها در دریای سرخ با انگیزه تعیین مهاجرت به سمت شمال دسته‌های ملخ بیابانی که به مناطق هجوم می‌آورند و با حرص تمام پوشش گیاهی موجود در آن را مصرف می‌کنند، انجام شد. این طاعون در عهد عتیق کتاب مقدس توصیف شده است و از زمان های بسیار قدیم کشورهای حاشیه دریای سرخ را عذاب داده است. در دریای سرخ، تبخیر عامل مهمی است که چگونه دریا را هدایت می کند و برای تعیین میزان تبخیر آب، باید در مورد بادها بدانیم.

گودال دریای سرخ ظاهراً در حداقل دو مرحله پیچیده حرکت خشکی شکل گرفته است. حرکت آفریقا به دور از عربستان حدود 55 میلیون سال پیش آغاز شد. خلیج سوئز حدود 30 میلیون سال پیش و قسمت شمالی دریای سرخ حدود 20 میلیون سال پیش باز شد. مرحله دوم حدود 3 تا 4 میلیون سال پیش آغاز شد و در خلیج عقبه و همچنین در نیمه جنوبی دره دریای سرخ، فرورفتگی ایجاد شد.

red sea

نام دریا ممکن است به معنی شکوفه های فصلی سیانوباکتری قرمز رنگ Trichodesmium erythraeum در نزدیکی سطح آب باشد. برخی معتقدند که منظور از کوه های قرمز غنی از مواد معدنی در نزدیکی است که به نام هاری ادوم (הרי אדום) شناخته می شود. بیش از 30 سال است که هتل های عالی، خدمات عالی و ارزش عالی را ارائه می دهیم.

آخرین اخبار امنیتی دریای سرخ

داده های پهلوگیری جمع آوری شده در طول همکاری WHOI-KAUST توسط KAUST در پادشاهی عربستان سعودی امکان پذیر شد. سیاست کشورهای اطراف دریای سرخ نیز پیچیده است و آن را به یکی از مکان های دشوارتر برای جمع آوری داده تبدیل می کند. این توضیح می دهد که چرا بسیاری از پدیده های دریای سرخ ناشناخته مانده اند. اما مناطق ناشناخته آبدارترین مناطق برای دانشمندان هستند، زیرا آنها رسیده ترین مکان ها برای اکتشافات جدید هستند.

red sea

جریان های مرزی شرقی به این دلیل نامیده می شوند که سواحل شرقی قاره ها را در آغوش می گیرند. اما تمام جریان‌های مرزی شرقی دیگر به سمت جنوب در نیمکره شمالی حرکت می‌کنند. اما جريان مرزي شرقي درياي سرخ، بر خلاف ديگران، در جهت قطب شمال جريان دارد.

اتصال اقیانوس ها

جریان‌های ناشی از باد نقش مهمی در دریای سرخ در آغاز فرآیند تعلیق مجدد رسوبات کف و انتقال مواد از محل‌های تخلیه به مکان‌های دفن در محیط آرام رسوب‌گذاری دارند. بنابراین اندازه‌گیری جریان تولید شده از باد به منظور تعیین الگوی پراکندگی رسوب و نقش آن در فرسایش و افزایش قرار گرفتن در معرض سنگ‌های ساحلی و بسترهای مرجانی غوطه‌ور، مهم است. در قرن ششم قبل از میلاد، داریوش اول از ایران مأموریت‌های شناسایی را به دریای سرخ فرستاد و با یافتن صخره‌ها و جریان‌های خطرناک، ناوبری را بهبود بخشید و گسترش داد. کانالی بین رود نیل و انتهای شمالی دریای سرخ در سوئز ساخته شد.

دریای سرخ، یکی از شورترین آب های جهان، ورودی اقیانوس هند بین آفریقا و آسیا است. اتصال به اقیانوس در جنوب از طریق صدای باب المندب و خلیج عدن است. در شمال شبه جزیره سینا، خلیج عقبه و خلیج سوئز قرار دارند. دریا از زمان های قدیم نقش مهمی در ناوبری ایفا کرده است. سیمون تورولد بوم شناس اقیانوسی در موسسه اقیانوس شناسی وودز هول است.

روسیه و دریای سرخ

95 درصد از مهمانان، تجربه هتل‌های دریای سرخ خود را به‌عنوان «خوب یا عالی» ارزیابی می‌کنند و ما همواره برنده برخی از جوایز برتر در وب‌سایت‌های بررسی مستقل مانند Tripadvisor و HolidayCheck می‌شویم. موسسه اقیانوس شناسی وودز هول پیشروترین سازمان تحقیقات اقیانوس شناسی غیرانتفاعی در جهان است. ماموریت ما کاوش و درک اقیانوس و آموزش دانشمندان، دانشجویان، تصمیم گیرندگان و عموم مردم است. این آب های شور دریای سرخ به خلیج عدن می ریزند و در آنجا سفری طولانی را از طریق اقیانوس هند آغاز می کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 92
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 43
  • بازدید سال : 174
  • بازدید کلی : 1,493